Sport

Ludzie ćwiczący nie zdają sobie sprawy, że ich przyzwyczajenia ruchowe wpływają na wyniki i na jakość w sporcie.

Kiedy się wykonuje jakikolwiek sport: bieganie, piłka nożna, siatkówka, pływanie, narciarstwo, sztuki walki czy też joga.

Rzadko spotyka się zatrzymanie i zreflektowanie jak wykonać ruch z długości i szerokości  pleców, aby był wykonany płynnie i lekko.

Osoby grające w tenis często uszkadzają sobie łokcie czy barki z powtarzania ruchu ze spiętego i zestresowanego stawu.

To jak spędzamy czas siedząc czasami przez całe dni przed komputerem pozbawiamy się ruchu całościowego.

Nasze stawy stają się mniej wydajne bo zanika płyn wewnątrz stawowy.

Jesteśmy narażeni bardziej na ścieranie się stawów i mikro uszkodzenia.

Wykonujemy sport po to aby poćwiczyć nie zdając sobie sprawy, że to może nam szkodzić kiedy jesteśmy zbytnio spięci.

Trzeba poszukać odpuszczenia w mięśniach i poprawić sylwetkę.

Aby poprawić koordynację psychofizyczną naszego organizmu trzeba zacząć od ustawienia głowy, szyi i relacji jaką ona ma z plecami.

F.M. Alexander odkrył niesamowitą zależność na poprawienie koordynacji poprzez uporządkowanie 'Primary Control' (podstawowej kontroli).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *