Lekcje techniki odbywają się w przestronnej kamiennicy w centrum Warszawy. Sala wyposażona jest w przydatne sprzęty tak aby praca była możliwie efektywna.

technika_alexander_lekcja

Ile lekcji Techniki Alexandra potrzebuję?

Już kilka lekcji może spowodować pozytywną zmianę. Zaleca się jednak minimalnie od 15 do 30 lekcji. W czasie tych pierwszych lekcji zanikają stare nawyki prowadzące do bólu. Student uczy się swobodniejszych ruchów i odpowiedniego układania ciała, co poprawia funkcjonowanie całego organizmu.

Lekcje trwają 30-35 minut. F.M. Alexander zalecał częste lekcje w trakcie pierwszych tygodni. Pozwalają one możliwie szybko uchwycić istotę Techniki. Zalecam od 2 do 4 lekcji przez pierwsze dwa tygodnie. Później zmniejszenie o jedną lekcję w zależności od problemu.

Nauka płynąca z tych lekcji pozostanie z Tobą przez całe życie. Pomoże Ci świadomie funkcjonować każdego dnia!

lekcja_technika_alexander

Jaki jest cel nauki?

Ostatecznym celem nauki jest opanowanie Techniki Aleksandra tak aby można było używać jej samodzielnie w życiu codziennym. Pojawi się więcej świadomości siebie i dystansu do świata. Danie więcej czasu sobie i zadbanie o siebie. Świadome życie i dążenie do równowagi psychofizycznej.

Jak wyglądają lekcje?

Lekcje mają formę indywidualnej pracy z nauczycielem. Student wykonuje typowe czynności np.: mówienie, siadanie na krzesło, stanie, chodzenie (a także indywidualne jak gra na instrumencie, śpiewanie, bieganie czy pływanie). Nauczyciel używa wtedy delikatnego dotyku szyi, karku, pleców, klatki piersiowej, ramion. Te obserwacje dają możliwość zauważenia indywidualnych nawyków studenta, a także pokierowania nauką Techniki na bieżąco.
Dla stosowania Techniki Aleksandra nie są potrzebne żadne przyrządy ani asysta innych osób.

technika_alexander_lekcja_przebieg

Lekcje są nowym doświadczeniem łatwości poruszania się, lekkości, nie ma w nich żadnych elementów prowadzących do bólu czy wysiłku. Po lekcji osoba czuje się lżejsza, swobodniejsza i wyższa.

Dla osób początkujących lekcje odbywają się głownie na stole, w pozycji półleżącej, która gwarantuje odpoczynek i rozprężenie dla ciała. W pozycji leżącej kręgosłup się maksymalnie wydłuża a tym samym pojawia się więcej miejsca dla dysków które mogą powrócić i swobodnie wypełnić przestrzeń pomiędzy kręgami. Uczeń ma dobraną do jego potrzeb ilość i grubość książek na których opiera się głowa. Spoczywająca głowa na książkach odciąża kręgosłup i szyję która może się maksymalnie wydłużyć i odprężyć.

To nie jest czas relaksu, ale baczne obserwowanie ciała i odświeżanie pierwotnej naturalnej postawy oraz inicjowania rozszerzenia i wydłużania.

Ubiór

Ubiór powinien być wygodny, najlepiej jak będą to długie luźne bawełniane lub lniane spodnie, bluzka z długim lub krótkim rękawem oraz dodatkowe skarpetki na zmianę.